Spokój ciała, spokój ducha

Spokój ciała, spokój ducha

Kiedy dookoła nas panuje stały szum, wciąż docierają do nas liczne informacje, pojawiają się zaskakujące nowości, a my nie mamy czasu przystanąć i zastanowić się, co się tak właściwie dzieje, zaczynamy panikować. Strach zagląda nam w oczy i nas paraliżuje. Zaciskamy zęby, spłacamy i przyspieszamy oddech, skręca nas skurcz w żołądku. To objawy stresu, który paraliżuje, zmienia status quo naszego ciała. Prowadzi to do licznych schorzeń, które często rozwijają się latami. Aby uniknąć takich sytuacji warto zadbać o swoją odporność psychiczną, spokój ducha i przyjrzeć się swojemu ciału. W osiągnięciu wewnętrznej harmonii pomóc mogą zioła, takie jak melisa czy valeriana, dostępne w aptekach (np. apteka-leki.pl), jak i praktyki psychiczne, takie jak mindfulness.

Zasady uważności

Aby pomóc sobie w redukcji stresu, warto skorzystać z zasad techniki mindfulness, czyli treningu, jaki poprawia jakość życia. Przytaczamy zasady samego mistrza uważności, Jona Kobata-Zinna:

  1. Przede wszystkim zauważ swój oddech. Poświęć chwilę, by dostrzec, w jaki sposób oddychasz. Przejdź z oddechu płytkiego, na głęboki, przeponowy. Zobacz, jak zmieniają się Twoje doznania.
  2. Wejdź w relację ze swoim oddechem. Zaprzyjaźnij się z nim. Zwracaj uwagę na sposób oddychania.
  3. Bądź świadomy bycia tu i teraz  i wykonywanych czynności. Nie myśl o innych rzeczach, myjąc zęby.
  4. Obserwuj swoje ciało, swoje reakcje.
  5. Szukaj w ciągu dnia tego, co sprawia Ci przyjemność. Coś, co sprawia, że czujesz się zadowolony/-a. Coś, dzięki czemu widzisz sens bycia w miejscu, w którym się znajdujesz.

Mindfulness korzystnie wspomaga leczenie zaburzeń lękowych, depresji, przewlekłego bólu, jak i pomaga uporać się z problemem uzależnienia od substancji psychoaktywnych.

5 komentarzy Dodaj komentarz

  1. Asia napisał(a):

    Najwspanialszą rzeczą jaką dla siebie zrobiłam, było kupienie karnetu na jogę. Te techniki naprawde działają. Dzięki jodze czuję, że żyję, oddycham, znam każdy kawałek swojego ciała. To po prostu niesamowite! 🙂

    1. Karko napisał(a):

      Ja też chodzę na jogę. Uwielbiam te zajęcia! Wychodząc z nich czuję się odprężona. Polecam wszystkim, nie tylko tym zestresowanym.

    2. Marcin napisał(a):

      Ja zrobiłem podobnie. Swoją przygodę zacząłem z jogą parę tygodni temu. Bardzo wycisza i pomaga się skupić na swoich myślach.
      ____
      http://kris-cars.eu/

  2. Debora napisał(a):

    A ja uważam, że takie teorie to jest wszystko przesada. Wystarczy o siebie dbać i na pewno będziemy się dzięki temu dobrze czuć.


    http://centralanieruchomosci.pl/

  3. Aga napisał(a):

    Czasem wystarczy usiąść w spokoju i zastanowić się nad tym wszystkim. To zdecydowanie najlepsze rozwiązanie.


    http://dream-med.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *