Biznes

Komunikacja wewnętrzna w firmie deweloperskiej – jak ją usprawnić?

• Zakładki: 211


Komunikacja wewnętrzna w firmie – inaczej zwana PR-em wewnętrznym – to w dobie pracy zdalnej i hybrydowej szczególnie ważny element zarządzania zespołem. Efektywna komunikacja wewnętrza jest szczególnie ważna, gdy wielu pracowników pracuje poza siedzibą firmy np. w biurach sprzedaży zorganizowanych na terenie inwestycji. Takim szczególnym przypadkiem jest branża nieruchomości – pracownicy firm deweloperskich i biur nieruchomości nie tylko mogą pracować w trybie hybrydowym lub zdalnym, ale i w terenie podczas odbiorów. Biorąc również pod uwagę, że obsługiwane przez specjalistów procesy biznesowe to wieloetapowe procedury, komunikacja wewnętrzna jest niezwykle ważna i wymaga dużej uwagi. Jak ją usprawnić i sprawić, by nieustannie utrzymywała najwyższy poziom efektywności?

Jak zarządzać komunikację wewnętrzną w firmie deweloperskiej?

Powszechnie stosowanym rozwiązaniem usprawniającym komunikację wewnętrzną w wielu firmach działających w różnych branżach jest intranet. W takim systemie, oprócz możliwości komunikowania się między działami i pracownikami, obsługiwane są sprawy kadrowe – np. planowanie urlopów. Inne możliwości oferują komunikatory, które sprawdzają się zarówno podczas oficjalnych połączeń zdalnych, jak i do codziennej komunikacji między pracownikami.

Jednak wszystkie te udogodnienia są niewystarczające w przypadku komunikacji wewnętrznej w firmie deweloperskiej. Konieczność bezbłędnej i natychmiastowej wymiany informacji, obiegu dokumentu w czasie rzeczywistym oraz trafnie podejmowanych decyzji biznesowych w krótkim czasie wymaga oprogramowania, które oferuje znacznie więcej funkcji.

System dla dewelopera CRM poszerzony o funkcje i moduły dostosowane do potrzeb branży nieruchomości to rozwiązanie, które znacząco ułatwia zarządzanie komunikacją wewnętrzną firmy w obszarze obsługi procesów biznesowych. Integracja z e-mailem pozwala na szybki kontakt między działami i pracownikami, jednak to inne funkcje dają przewagę CRM-u nad komunikatorami.

Zaawansowany system CRM dla dewelopera automatyzuje procesy biznesowe, znacząco zwiększając efektywność pracy specjalistów. Komunikacja między działem marketingu i sprzedaży jest kluczowa w skutecznej sprzedaży nieruchomości. Posprzedażowa obsługa klienta, obsługa płatności, obsługa zgłoszeń serwisowych czy odbioru nieruchomości przebiegają znacznie sprawniej dzięki funkcjom pozwalającym na aktywne zarządzanie nimi. Z jednej strony jest to możliwe dzięki automatyzacji, z drugiej zaś kluczową rolę odgrywa tutaj efektywna komunikacja wewnętrzna między pracownikami zaangażowanymi w realizację poszczególnych procesów.

Z systemu CRM dla dewelopera korzystają również klienci, dokonując zgłoszeń oraz pozyskując informacje o saldzie, zbliżających się płatnościach i terminach. VoxCRM to zaawansowane narzędzie do zarządzania kontaktem z klientem, innymi procesami biznesowymi oraz tak ważną komunikacją wewnętrzną w firmie deweloperskiej.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
53 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *