Kuchnia

Na czczo, przed, po, w trakcie posiłku – kiedy przyjmować suplementy?

• Zakładki: 14


Leki – czy to zapisane na receptę, czy to dostępne bez recepty – wymagają przyjmowania o konkretnej porze dnia i połykania przed, w trakcie lub po posiłku. Warto jednak wiedzieć, że znacznie łagodniej działające suplementy także wiążą się z wymaganiami czasowymi. Przeczytaj porady i poznaj wytyczne suplementacji!

Suplementy na czczo

Istnieją grupy suplementów, które należy przyjmować tuż po wstaniu, przed zjedzeniem śniadania. Dzięki pustemu żołądkowi zawarte w nich mikroelementy i inne składniki wchłaniają się bez trudu. Do najpopularniejszych należą probiotyki, węgiel aktywny, suplementy z krzemem.

Suplementy przed posiłkiem

Niedługo przed posiłkiem powinno się przyjmować preparaty, które ułatwiają trawienie bądź zmieniają środowisko układu pokarmowego. Dobrymi przykładami są enzymy trawienie w kapsułkach i betaina HCL pobudzająca żołądek do pracy. Przed posiłkiem przyjmuje się także niektóre mieszanki roślinne, np. VirAgo CaliVita.

Suplementy w trakcie posiłku

Podczas jedzenia albo tuż po zakończeniu posiłku przyjmuje się różne witaminy, minerały i aminokwasy, które mogą działać drażniąco na układ pokarmowy i powodować bóle bądź dyskomfort, gdyby są brane na czczo. Należą do nich witamina C, magnez, potas, cynk. Ponadto w trakcie posiłku suplementuje się środki, które do rozpuszczenia się potrzebują konkretnych makroskładników. Tutaj warto wskazać witaminy A, E, D i K, które nie wchłoną się bez towarzystwa tłuszczu. Po posiłku można też przyjąć suplement wspomagający trawienie, jeśli nie zrobiło się tego przed.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Pharmavita.pl.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
24 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.