Gotowanie

Owoce w diecie? Nie tylko surowe!

• Zakładki: 49


Warzywa i owoce to bardzo ważny element diety, dostarczający mnóstwa mikroskładników – w witaminami na czele. Nie wszyscy jednak lubią lub mogą spożywać surowe owoce. Jak inaczej podać te produkty, aby skorzystać z ich dobroczynnych właściwości? Jak przemycić owoce do menu? Sprawdź!

Świeże owoce bez utraty składników odżywczych

Obróbka termiczna sprawia, że cenne składniki odżywcze produktów ulegają częściowej utracie. Jeżeli nie możesz bądź nie chcesz spożywać owoców w naturalnej formie, a zależy Ci na dostarczeniu organizmowi maksimum mikroskładników, postaw na świeżo wyciskane soki. Pamiętaj, by wyciskać owoce ręcznie lub wyciskarką wolnoobrotową, nie zaś sokowirówką. Jeżeli to możliwe i skórka jest jadalna, zachowaj ją – ma mnóstwo witamin. Ponadto spożywaj sok bezpośrednio po wyciśnięciu.

Jeśli jesteś gotowy na częściową utratę składników odżywczych, zwróć się ku owocom suszonym, liofilizowanym i mrożonym. Pierwsze dwa rodzaje są doskonałymi zamiennikami słodyczy. Ostatni stanowi pyszną bazę koktajli. Ponadto sięgaj po naturalne herbaty owocowe, czyli czysty susz owocowy bez dodatku bądź z niewielką ilością liści herbaty.

Owoce pieczone i gotowane

Mniej, ale wciąż dużo witamin i minerałów dostarczą Ci owoce przetworzone termicznie. Doskonałą propozycję stanowią pieczone jabłka i gruszki – z orzechami, przyprawami korzennymi, miodem. Miłośnicy kompotu mogą ugotować owoce, a łasuchy wykonać ciasto, w którym owoce zostaną upieczone. Świetnym dodatkiem do naleśników będą jabłka, truskawki lub śliwki usmażone na marmoladę. A może skusisz się na grillowane szaszłyki z chudym mięsem drobiowym i ananasem, brzoskwinią bądź nektarynką? Latem sprawdzą się także domowe lody owocowe, np. z jogurtu naturalnego i owoców sezonowych.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Biozdrowy.pl.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
15 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.